ACM dwingt energieaanbieders tot aanpassen online informatie

Vier energieaanbieders op de vingers getikt
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onlangs vier energieaanbieders op de vingers getikt omdat zij potentiële klanten via hun website onduidelijk en misleidend informeerden over de prijs en verwachte kosten. ACM heeft N.V. Nuon Sales Nederland en Coöperatie Windunie U.A. een last onder dwangsom opgelegd die hen dwingt deze overtredingen te beëindigen en de regels rond informatievoorziening na te leven.
Al jaren klagen consumenten dat energieaanbieders hen niet goed informeren over hun aanbod.  Hierdoor kunnen zij voordeel mislopen of verkeerde keuzes maken. De wet zegt dat elk aanbod van energieaanbieders begrijpelijk, vergelijkbaar, duidelijk en volledig moet zijn. Om duidelijkheid te bieden wat dit concreet voor energieaanbieders betekent heeft  ACM als handreiking in november 2014 het document ‘Informatievoorziening op de consumentenmarkt voor energie’ gepubliceerd. ACM heeft daarbij  aangekondigd actief te gaan handhaven bij blijvende tekortkomingen.….

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.