Consumentenactie tegen Nederlandse Energiemaatschappij (NLE)

14 september 2015 – De Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis komen vanaf nu gezamenlijk op voor de klanten van de Nederlandse Energiemaatschappij (NLE) die een dubbele energierekening ontvangen.

Uit een bericht van Vereniging Eigen Huis
‘(…) In een brief aan het energiebedrijf vragen de consumentenorganisaties het energiebedrijf onder andere nogmaals het gewijzigde betalingsbeleid terug te draaien. Ook vragen ze NLE de contracten met de huidige klanten op de oude voet voort te zetten. Verder hebben de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis kritiek op de communicatie van NLE. Die vinden ze gebrekkig en onvolledig. Onduidelijk is bijvoorbeeld dat alleen klanten die zich vooraf telefonisch melden bij de maatschappij, geen opzegboete hoeven te betalen. Iedereen die in deze periode overstapt, moet gevrijwaard worden van een boete, stellen de consumentenorganisaties.
Vorige maand kondigde NLE aan dat honderdduizenden klanten in september twee energierekeningen ontvangen, omdat het bedrijf het betalingsbeleid verandert. Vanaf deze maand moeten klanten van NLE voor het begin van de nieuwe maand hun energierekening betalen. Huishoudens krijgen daarom eenmalig twee rekeningen: die van september en oktober. (…)’

Bronnen
Vereniging Eigen Huis, 10 september 2015: Consumentenorganisaties samen in actie tegen NLE

 

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.