Paul van der Wal Fotografie

Eneco Groep en SET Ventures nieuwe aandeelhouders van GreenFlux

Energiebedrijf Eneco en het Amsterdamse investeringsfonds Set Ventures hebben allebei een minderheidsbelang verworven in GreenFlux Assets. Dat gebeurde via een investeringsronde om 11 miljoen euro aan nieuw kapitaal op te halen.

De bestaande aandeelhouders Bom Brabant Ventures en ICT Group namen ook deel aan deze ronde. Volgens de nieuwe aandeelhouders past deze investering in de leverancier van software en totaaloplossingen voor elektrisch rijden past naadloos in hun ambities om de energietransitie te versnellen door middel van technologie.

Set Ventures investeert sinds 2007 in Europese technologiebedrijven die een impact hebben op het toekomstige energiesysteem. De nadruk ligt daarbij op investeringen in bedrijven die slimme software en diensten leveren.

GreenFlux biedt een totaaloplossing voor het beheer van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen, die laadoperators over de hele wereld kunnen gebruiken. Het ondersteunt energiebedrijven, netbeheerders en partijen in de automotive sector om laadpalen op afstand te beheren, transacties te verwerken en het laadproces af te stemmen op de capaciteit van het elektriciteitsnet. De GreenFlux service werkt volledig vanuit de cloud en kan integreren met laadpalen van elk merk of type.

Internationale positie versterken

“Wij zijn blij met deze investering die ons de kans geeft om onze positie bij de belangrijkste spelers op het gebied van elektrisch vervoer in Europa, Amerika en Azië verder te versterken,” zeggen de oprichters van GreenFlux, Hans de Boer en Jurjen de Jong. Oorspronkelijk waren zij beiden de enige aandeelhouders. Later kwamen Bom Brabant Ventures en ICT Group erbij en nu dus ook Eneco en Set Ventures. Over wie precies welk volume aandelen in bezit heeft blijven de lippen hermetisch gesloten. Maar vandaag heeft geen enkele afzonderlijke aandeelhouder een meerderheid in handen.

Auteur: Koen Mortelmans

Koen Mortelmans is freelance redacteur voor FluxEnergie en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.