Energiebesparing: campagne van alle energieleveranciers

Energiebesparing: campagne van alle energieleveranciers

25 februari 2016 – De Nederlandse energieleveranciers zijn een campagne begonnen om te consument te bewegen meer aan energiebesparing te doen. ‘Sta op uit je stoel. Een lagere energierekening begint bij jezelf’.

De campagne wordt namens alle energieleveranciers gevoerd door de brancheorganisatie Energie-Nederland. Een tv-spot en een website zijn de centrale campagnemiddelen.

Uit een bericht van Energie Actueel, een uitgave van Energie-Nederland
‘(…) Voorzitter Medy van der Laan: “Wij doen deze campagne omdat energiebesparing een heel belangrijke bijdrage levert aan de duurzame opgave waar we voor staan als samenleving. Elke consument kan iedere dag weer keuzes maken om minder energie te gebruiken. De energieleveranciers kunnen de consument daarbij helpen met hun aanbod van producten en diensten.’
Centraal in de campagne staat een tv-commercial die de komende twee weken veelvuldig te zien zal zijn. De commercial laat zien wat er op het gebied van energiebesparing allemaal al te koop is. En hoe eenvoudig het is om via je energieleverancier in actie te komen: Sta op uit je stoel, een lagere energierekening begint bij jezelf.

Nieuwe dienstverlening
‘Neem dubbel glas’, ‘trek een warme trui aan’ en ‘laat geen onnodig licht branden’ waren in het verleden algemene goede adviezen. Anno 2016 is er volgens Van der Laan veel meer mogelijk. “Nieuwe technologie maakt nieuwe dienstverlening mogelijk, die de consument helpt bewuster met energie om te gaan en concrete, precieze maatregelen te nemen.”

Duurzaam resultaat
Voor de Energie-Nederland-voorzitter is de campagne geslaagd als consumenten zich gaan realiseren dat energieleveranciers partners zijn bij het beantwoorden van hun vragen rondom energiebesparing. Zij benadrukt: “Alle leveranciers vinden het belangrijk om aan besparing te werken. Vandaar ook deze gezamenlijke campagne. Hoe meer consumenten we weten te bereiken én hen ervan kunnen overtuigen dat besparen leuk is en goed voor de portemonnee, des te beter het duurzame resultaat is. En dat is uiteindelijk waar we allemaal voor gaan.” (…)’

Spotje (45″)
.

 

Voorzitter Medy van der Laan over de campagne
(video Energie-Nederland) (1’32”)
,

 

Bronnen
Energie Actueel, 23 februari 2016: ‘Energieleverancier kan consument helpen bij besparingsvragen’
Website bij campagne

 

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.