Heineken: ‘Groene samenwerkingen moeten klimaatprobleem oplossen’

23 oktober 2015‘Het echte werk begint pas na de klimaattop in Parijs’, stelt Michael Dickstein van Heineken. Dat zijn groene samenwerkingen tussen overheden en bedrijven op lokaal, nationaal en internationaal niveau nodig om het klimaatprobleem op te lossen.

Dickstein, directeur global sustainable development bij Heineken, doet zijn uitspraken in een interview met edie.net. Na de klimaattop in Parijs moeten er praktische maatregelen komen om klimaatverandering tegen te gaan. En daarvoor zijn ‘groene samenwerkingsverbanden’ nodig, stelt Dickstein.

In het interview met edie.net
‘(…) “It’s not about putting a big bag of money on the table – it’s about sharing knowledge and experience, and making sure that our partners and us have a complementary agenda,” Dickstein said. “The challenges we are facing are so comprehensive that it’s difficult for one player to achieve the solution for everything. We have an extended agenda and by working together we want to achieve things that we can’t do alone.” (…)’

Heineken werkt al in verschillende groene samenwerkingsverbanden, zoals die met United Nations Industrial Development Organization (UNIDO) over duurzaamheidsvraagstukken in de industrie. Daarin committeert de brouwer zich aan gelimiteerd waterverbruik in Algerije, Egypte, Ethiopië, Indonesië, Mexico, Nigeria en Tunisië. Verder gaat Heineken de mogelijkheid onderzoeken om duurzame energie op te wekken bij brouwerijen in Afrika.

De belangrijkste criteria voor het slagen van groene partnerschappen volgens Dickstein:

‘(…) “Firstly, the project has to match up to things we are doing,” he said. “If I reached out to our stakeholders and told them we were engaging in sustainable coffee, they would raise their eyebrows, and say ‘why are you doing that? That’s not what Heineken is famous for’. (…) “The second condition is that the partners can help us achieve something that we couldn’t do alone.” (..)’

Bronnen
Edie.net, 20 oktober 2015: Heineken: Green partnerships only way to tackle planet’s problems
Unido, 27 februari 2015: Heineken and UNIDO announce partnership to support sustainability in developing markets

Foto: Micheal Dickstein (Sustainable Brands)

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.