Stichting DOEN: energiebesparingscompetitie

4 november 2015 – De Stichting DOEN is een competitie gestart voor goede besparingsideeën: ‘Energie[s]topper’. Voor het beste businessplan staat een prijs van € 100.000 klaar.

Uit de aankondiging van de Stichting DOEN
‘(…) Uit onderzoek dat gedaan is door onderzoeksbureau Ecorys, blijkt dat op het gebied van energiebesparing nog veel winst is te behalen in Nederland. Daarom lanceert Stichting DOEN i.s.m. New Venture de “DOEN Energie[s]topper”: een nationale competitie op het gebied van energiebesparing. Heb jij een geweldig businessplan omtrent energiebesparing? (…) Als je word geselecteerd als een van onze vijf  ‘zero hero’s’ ga je jouw businessplan pitchen voor een vakkundige jury. Weet jij de jury ervan te overtuigen dat jouw idee het beste bijdraagt aan energiebesparing in Nederland, dan win je €100.000 om je onderneming verder te ontwikkelen! (…)
Nina Tellegen, algemeen directeur van Stichting DOEN: “Energiebesparing is een belangrijk onderdeel van de overgang naar duurzame energievoorziening. Wat je niet gebruikt hoef je ook niet op te wekken. Met deze competitie willen we creatieve ondernemers inspireren en innovatie in de energiesector stimuleren. Met de prijs, 100.000 euro, geven we een substantiële bijdrage aan de ontwikkeling van producten en/of diensten en hun marktintroductie. Dit maakt het naar verwachting makkelijker voor andere financiers om ook in te stappen.” (…)’

Bronnen
Stichting DOEN, 2 november 2015: Campagne DOEN Energie[s]topper van start!
Website wedstrijd DOEN Energie[s]topper

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.