ACM pleit voor duidelijke spelregels bij keuze tussen publieke belangen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) zet in 2015 een stevig resultaat neer: het werk van ACM leverde consumenten ongeveer 1,3 miljard euro aan voordeel op. Dat is 170 euro per huishouden. ACM heeft in verschillende zaken ruim 24 miljoen euro aan boetes uitgedeeld en consumenten hebben ruim 60.000 signalen gedeeld via Consuwijzer.
Deze wapenfeiten komen uit het jaarverslag van ACM over 2015. ACM brengt naast het jaarverslag ook het Signaal uit. Hierin richt ACM zich rechtstreeks tot beleidsmakers. In het Signaal 2016 vraagt ACM aandacht voor duidelijke spelregels bij de keuze tussen publieke belangen. Chris Fonteijn, voorzitter ACM: ‘Leg als overheid publieke belangen duidelijk vast. Zo vermijd je onnodige onduidelijkheden, zeker als een onderneming naast commerciële ook publieke belangen behartigt.’ …. 

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.