Klachten in Rotterdam over installatie slimme meter Stedin

17 augustus 2015 – In de Rotterdamse wijk Ommoord regent het klachten over de installatie van slimme meters door Stedin, aldus het AD. Bewoners klagen over gebrekkige dienstverlening.

20150216COMMSTEDIN_Slimme_meter_500pxUit het bericht van het AD
‘(…) Monteurs die niet komen opdagen, een wachttijd aan de telefoon van meer dan een half uur en onwetende medewerkers. De plaatsing van slimme meters voor elektriciteit en gas door Stedin in Rotterdam rammelt nog altijd. Bij bewonersvereniging bv4HEO in Ommoord regent het al weken klachten over het bedrijf, dat ook bezig is in het centrum van de stad en na de zomer in Zuid en West begint. (…)’

Stedin geeft toe dat de werkzaamheden nog niet optimaal verlopen.
‘(…) “Het gaat al beter dan in het begin. Natuurlijk zijn er veel gevoeligheden, zeker in de flats van Ommoord, maar er gaan ook dingen goed.” De zegsman kon niet aangeven of de beoogde planning in Ommoord – afronding van het project eind oktober – kan worden gehaald. (…)’

Stedin zette een informatiepunt neer waar bewoners informatie kunnen krijgen of hun afspraak kunnen verzetten. Nadat deze op verschillende onhandige plekken stond, heeft Stedin het informatiepunt verplaatst naar het metrostation Binnenhof.

Eind 2018 moet heel Rotterdam een slimme meter hebben. De landelijke doelstelling is om in 2020 bij alle 8 miljoen huishoudens in meer dan 400 gemeenten een slimme meter te hebben aangeboden.

Bronnen
AD, 15 augustus 2015: Klachtenregen over Stedin door slimme meters
Stedin, 13 augustus 2015: Stedin plaatst informatiepunt slimme meter bij metrostation Binnenhof
FluxEnergie, 16 juni 2015: Al 1,5 miljoen huishoudens met een slimme meter

Foto: Stedin

Onderwerpen: , ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.